nasza historia

nasza historia

Wszystko zaczęło się na

Tak właśnie! Wszystko zaczęło się na wrocławskiej ulicy w 2008 roku, gdzie Konrad Świąder i Marcin Gazowski zaparzyli pierwsze espresso. Wyruszyli w swoją kawową podróż krzewiąc kulturę picia kawy i budując największą w Polsce flotę mobilnych kawiarni mobiCafé. Pierwsze espresso zaparzone zostało na wówczas nienazwanym jeszcze blendzie kaw specialty, co na owe czasy jak i teraz jest czymś wyjątkowym. Tak powstała najbardziej lubiana i najbardziej popularna również dzisiaj kawa monko. Pure Power.

Wszystko co robią starają się robić najlepiej jak potrafią. Cały koncept został wyposażony w potężny, ponadczasowy branding, doceniony między innymi przez Komisję Ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w 2013 roku. mobiCafé zostało finalistą konkursu Dobry Wzór 2013  z takimi markami jak mBank, Pesa, Orange czy Dulux.

Aktualnie mobiCafé jest niekwestionowanym liderem kawy w branży eventowej. Mobilni bariści dojeżdżają w najdalsze zakątki Polski, by parzyć niezmiennie najwyższej jakości kawę na wydarzeniach sportowych, kulturalnych, muzycznych, imprezach firmowych i targach branżowych.

Czas na monko.

Nadszedł czas by kawa, którą paliliśmy wyłącznie na potrzeby mobilnych kawiarni mobiCafé ukazała się szerszemu gronu kawoszy w kraju. Mając doświadczenie w brandingu bardzo sprawnie powstały dwie linie kaw. Linia KLASYCZNA monko., w skład której wchodzi już legendarna kawa Pure Power oraz linia CIEKAWA monko. Nazwa tej ostatniej wzięła się z reakcji z jaką spotykamy się codziennie, gdy nasi goście i klienci próbują ją po raz pierwszy.

Proste stwierdzenie – kawa to ludzie

Owszem, możemy mówić o dziko rosnących krzewach i ziarnach zjadanych przez *luwaki, jednak to ludzie tworzą łańcuszek, dzięki któremu w domu lub kawiarni delektujemy się smakiem małej czarnej. A droga od sadzonki do filiżanki jest długa i kręta. Zaczyna się na plantacjach, przechodzi przez selekcjonerów, specjalistów od palenia, sprzedawców i wreszcie trafia do Was, amatorów czarnego złota.

Istnieją 3 podstawowe kroki w sensorycznej ocenie zaparzonej kawy. Oko. Nos. Usta. Najpierw przyglądamy się kremie, analizujemy barwę, następnie głęboko wciągamy aromat. Dopiero potem smakujemy napój. Każdy zmysł ma znaczenie, jednak to nos decyduje, czy mamy ochotę spróbować.

Dlatego nazwaliśmy naszą markę MONKO, co w języku *sotho znaczy ZAPACH. Po latach doświadczeń w przygotowywaniu kawy postanowiliśmy podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w doborze ziaren i zaoferować najwyższej jakości produkt dostarczany prosto pod drzwi domu lub biura. W palarni, z którą od lat współpracujemy, testowaliśmy najlepsze dostępne odmiany, by mieć pewność, że będziemy w stanie zachwycić nawet najbardziej wysublimowanych smakoszy.

I udało się. Przygotowaliśmy wyjątkowe mieszanki i charakterne single, z którymi ruszyliśmy w świat.

*kawa Kopi Luwak, uważana dotąd za najdroższą kawę świata pozyskiwana z ziaren kawy wydalanych przez luwaki, została zdetronizowana. Obecnie najbardziej kosztowne ziarna to Black Ivory Coffee, które wydobywane są z odchodów stada tajskich słoni. Za filiżankę takiej kawy trzeba zapłacić nawet 50 dolarów
*język staro afrykański